Recept på nonstop cookies!

Fick frågan om jag inte kunde lägga upp receptet på nonstop cookies som jag gjorde idag, och självklart kan jag det! =)
Dom blev faktiskt helt okey!


Ca 20 stycken

4 ½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 tsk salt
150g smör
1 ½ dl strösocker
1 ½ dl brun farin
2 ägg
2 dl nonstop

1. Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker och salt i en bunke.
2. Vispa smöret mjukt tillsammans med både strösockret och farinet i en egen bunke.
3. Sätt i äggen ett i taget och häll i lite i taget av mjöl blandningen och rör tills det är en jämn smet.

Låt smeten stå i kylen i ca 60 minuter.

4. Klicka ut smeten på en plåt med bakplåtspapper

Om man vill kan man grov hacka nonstopen innan man rör ner den i smeten (jag var för lat för att göra det).

Grädda i mitten av ugnen i 15-20 minuter på 170 grader.

Klaart! =)


Såhär såg mina ut när dom var färdiga!

Ska prova göra ett annat recept på kakor imorgon om jag orkar. Känns som det är bäst att fylla upp frysen med gotta medans man har tid =) Så man har nåt att bjuda på när det kommer folk och hälsar på också..

KramKram


Kommentarer
Postat av: Cissi

Tack!! =)

2010-06-19 @ 05:07:21
URL: http://lillohman.blogg.se/

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0