Norrlandskaka

Tog mig i kragen och bakade en norrlandskaka! Himla länge sen jag gjorde den sist.. god är den iaf =)

Tänkte lägg ut receptet ifall någon är sugen på att prova den..

Norrlandskaka

3 ägg
2dl socker
1dl mjölk
3dl mjöl
2tsk bakpulver
2tsk kanel
75g smält smör

Fyllning:

1 äggula
50g smör
2dl florsocker
2tsk vaniljsocker

Blanda ihop smeten och häll den i en smord rund form med löstagbar kant. Grädda den i 175grader i ca 30-40 min. Ta ut den och låt den svalna. Skär den på mitten så du får en botten och ett lock.
Blanda ihop fyllningen och smöra ut den över bottnen och lägg på locket. Garnera med florsocker.


Mums! =)


Nu ska jag åka iväg till café rävasten med mamma, pappa, syrran, mormor och älsklingen!




Kommentarer

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0