Glad liten skrutt

Hihi.. tror lillmannen läste mitt förra inlägg om att vara positiv! Han har varit en riktig solstråle idag =) Förutom att han krånglar en massa innan han kan somna men så länge han är glad i övrigt så kan jag leva med det.. haha

Den här dagen har hittills bestått av tvätt, tvätt och åter tvätt. Helt otroligt hur en sån liten människa kan producera så mycket tvätt.
Men om ett tag ska jag och lillmannen bege oss ner på stan och inhandla lite mat, det börjar vara tomt i kylen nu. Frågan är då vad tusan man ska hitta på till middag dom närmsta dagarna?? Hmm.. alltid lika klurigt =)

Men just idag känns det faktiskt som att det ska bli kul att handla.. haha, bara för att få komma ut lite. Var ju på öppnis igår men innan det är det lääänge sen vi vistades bland folk. Jag törstar efter att träffa folk.. hihi.

Till veckan tror jag att jag ska åka in på jobbet och prata lite med chefen om när jag ska börja jobba lite igen! Känns både grymt bra men samtidigt jäkligt hemskt! =) Snacka om att vara kluven.

Men om jag börjar jobba varannan helg så kan jag ju ta ut mycket färre mamma dagar vilket då betyder att jag kan vara nästan ledig mycket längre =) Sen tror jag att joba varannan helg faktiskt kan vara rätt kul nu när jag har varit hemma nästan ett helt år! Bara få komma ut och träffa folk och bara vara sig själv och inte mamma. Fast jag älskar ju att vara mamma också men ibland kan det vara skönt med lite "luft" också =)

Men nu ska jag skriva en shopping lista!

Puss på er!









Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag jobbar ju lite lördagar och det är jätte-kul :) Man är suveränt bra mamma då man kommer hem :p

2011-03-11 @ 19:43:41
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Tess

Ja!!! Börja jobba helg igen!!! Vi saknar dig som fan på jobbet!

2011-03-12 @ 07:13:27
URL: http://tjassie.blogg.se/
Postat av: Marre

Hej gumman - aaaah va himla glad over formanerna ni har i Sverige och klaga inte pa det du har! I USA far man bara 4 veckor betald mamma ledighet! 4 veckor och sen ger kan man ta ut 2 till men da har man forbrukat sin semester.. sa 6 veckor och sen maste man tillbaka pa jobbet.. nar lillpyret bara ar 6 veckor gammal.. fy va daligt! Puss pa dig! :) HIHI

2011-03-13 @ 16:22:00
URL: http://marli.blogg.se/

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0