Emil, 4 månader och 1 vecka gammal!

Idag har vi varit på bvc kontroll, alltid lika spännande! =)

Lillmannen följer iaf en perfekt kurva både på vikt och längd!

När han föddes vägde han: 3360g
Nu väger han: 7105g
När han föddes var han: 48cm
Nu är han: 64cm

Det händer grejer kan jag lova! =)

Han är riktigt stadig nu, han älskar att stå upp.. blir jättearg om han inte får det! Han ligger och tittar på sina händer som han har kommit på att det är han som styr, så han öppnar, stänger, öppnar, stänger och tycker det är himla kul =)
Han hatar fortfarande att ligga på mage så det blir inte så mycket sånt..
Han sover med oss fortfarande, mest för att jag tycker att det är mysigt.. hihi. Han sov ju nån vecka i sin egen säng men jag saknade honom för mycket! =)
Oftast sover han bra på nätterna, ca 6 timmar från det han somnar för natten tills han vaknar till och vill ha mat. Somnar för natten gör han mellan ca 22-24 tiden. och sover till runt 11 tiden på morgonen. 

Han äter bara ersättning nu.. blandar 50/50 med babysemp 1 och 2, för att inte magen ska bli ledsen av omställningen. Men när den här omgången är slut ska han bara få 2:an.
Är himla sugen på att börja ge honom smakportioner men känner att vi ska vänta ett tag med det eftersom att han har lite orolig mage ibland. Så lill magen och tarmarna hinner mogna liiite mer =)
Men åh va kul det ska bli.. vi har sååå mycket spännande och roligt framför oss!!

Jag ska köpa en hoppgunga till honom, vi har ju tyvärr inte plats för en gåstol men jag tror att han kommer gilla en hoppgunga också men han är lite för liten för en sån än tror jag. Men det hinner ju hända mycket innan jag har fått mammapenningen så =)


Det var en liten uppdatering om lillmannen det!










Kommentarer
Postat av: Miii

vad kul och läsa lite om Emil :) jäklar vad de händer grejer! hihi så spännande allt som kommer framöver! vi ska på vårat första besök på Bvc på måndag, ska bli kul o se hur de går för vår lillkille :) massa kramar på er!

2011-01-07 @ 21:42:07
URL: http://www.miiimary.blogg.se.
Postat av: Johanna B

Ojoj vad han har blivit stor!

2011-01-07 @ 22:48:22

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0