Grabb fest..

Emil har varit på sin första fest =) Var en sväng med brudarna hos Frida och när vi for därifrån så kikade vi förbi på grabb festen som älsklingen var på. Kul att se när flera killar kastar sig ner på golvet och gosar med bebis =)
Var iaf himla trevligt att träffa lite folk.

Var ju iväg till Piteå och köpte lullabub tassarna till bebis sängen också.. så nu håller vi tummarna för att han gillar det! Ville ju ha sällskap dit men älsklingen hade så mycket att göra hemma men då följde min fina lillebror med så jag fick sällskap iaf! =) Himla bra!
Nu återstår bara att skaffa nån liten radio eller nånting som man kan ha vid bebis säng med lugnande ljud.. tror det skulle vara uppskattat med typ hjärtljud och sånt.

Men nu verkar pysen ha somnat för natten så jag ska skynda mig och hoppa i säng jag också!

Bjuder på några bilder först bara..


India myser med bebis =)



Bebis hos sin morbror.



Sleep tight!


Kommentarer
Postat av: Johanna B

Åh vilken UNDRBAR bild! India är verkligen en supervovve!:D



Jag ser att ni använder nappflaskan jag köpte.:D Visst är den fin! Haha.

2010-10-16 @ 15:57:18
Postat av: Lina

har du slutat amma? söt bild :)



morbror ser stolt ut :)

2010-10-16 @ 19:04:26
Postat av: Lina

Okey då förstår jag :) Det kan göra rätt ont, viktigt att komma ihåg att bebisen ska gapa stoort så han får ett bra tag om tutten :) men det visste ju väl redan förstås :)

2010-10-17 @ 13:07:52
Postat av: Lina

det är rätt vanligt att det tjorvas då och då, är inget fel på dina bröst! men nappflaskan kan störa hur bebisen suger på bröstet då det är en annan sugteknik på flaskan + att det rinnner snabbare ur flaskan = bebis blir otålig vid bröstet.



men svårtn att ge amningsråd såhär över internet :) tycker det spännande med amning dock.. kanske märks ;)

2010-10-17 @ 14:14:10
Postat av: Lina

pumpen är ju dock inte lika bra som barnet på att suga så att mäta mängen som kommer ut är ju inte riktigt nåt att gå efter.



men om du upplever att det behövs mer mjölk är det amma ofta som gäller och dricka mycket vatten så brukar produktionen komma ikapp. bebisar växer ju så fort och då ammar de oftare för att mer mjölk ska bildas, efterfrågan styr tillgången :)



2010-10-17 @ 20:35:03

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0