Grattis Emil på 3månaders dagen!

Idag fyller våran lilla plutt 3 månader! Kan inte förstå hur tiden kan ha gått såhär fort? Älskade lilla son =)
Han föddes ju den 31 augusti så det blir ju lite konstigt när endel månader bara har 30 dagar.. men då får han fira månads dagar den 30:e istället.

När han föddes så vägde han 3360g och var 48cm. Nu väger han nog drygt 6kg och borde vara runt 60-62cm lång. Vi ska på bvc imorgon och väga och mäta honom för 3 månaders kollen så jag får återkomma med exakta resultat =)
Han ska även få sin första vaccination då.. fy fan va jobbigt det känns. Tur som fasen att älsklingen följer med dit för jag tycker verkligen att det är jätte jätte jobbigt med sprutor, och ännu mer när det är min lilla älskade son dom ska plåga. Jag hoppas det går bra iaf.

Nu sover han oftast ganska bra på nätterna, vaknar typ en gång på natten och vill ha mat men sen somnar han om igen. Vi brukar sova till runt 10 tiden på morgonen. Men det skiljer ganska mycket på när vi kommer i säng på kvällen.. ibland somnar han vid 8-10 tiden och sover då för natten och ibland vill han inte göra natt förens vid 12-01 tiden.

Han äter ordentligt, måste man ju göra när man växer som ogräs =)
Han ammar på natten men på dagarna har han inte tid till det utan då får han ersättning och det jag pumpar ur. Så länge han är nöjd så är jag nöjd =)

Han följer saker med blicken och ler och "pratar" massor, han har också lärt sig att ta tag i saker nu, fast när han är trött eller nyvaken får han kämpa lite för att på handen att lyda.

Våran älskade lilla bebis!


Alldelens ny i världen


1 månad gammal..


2 månader gammal..


Och idag, 3 månader gammal =)





Kommentarer
Postat av: Johanna B

Åh grattis Emil!:D



2010-11-30 @ 14:18:55
Postat av: lina

åh va han har växt :) och va skönt att han börjat sova lite bättre! och jag ser att kläderna passar fin fint nu, kul!



kram, vi borde ta en prommis nån dag :)

2010-11-30 @ 14:33:07
Postat av: Miii

ja han har verkligen växt ser man :) sötnosen!! hihi hoppas ni har en mysig dag med lillskrutten! kram kram.

2010-11-30 @ 14:46:36
URL: http://miiimary.blogg.se/

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0