1:a Maj!

Wii nu är det maj! Nu är det snart sommar =) Dock känns sommaren rätt långt borta just idag.. snön är kvar och det spöregnar, men då försvinner snön iaf.

Igår var det ju valborg, jag jobbade först 9-18 sen köpte jag ett skrovmål på max oxh for och hämtade älsklingen som var på grill middag. När vi kom hem så satte jag igång att baka, det blev en vit kladdkaka. Himla god var den!
Sen kl 8 så kom Marie, Tessi, Johan och Simme hit, vi satt och surrade en stund och sen gick vi ner till våran äng och tände maj brasan. Den blev hyfsat stor! =) Brann som tusan. När vi var vid elden så kom det även en massa grannar som vi hade bjudit in och Johnny och Sara kom också så vi blev ändå rätt många där nere, 21 st + några barn. Det kom även ett gäng till.. bla Björn och Madde.

Kvällens bästa citat är helt:

- Det där är ju en sån där.. sån där.. jaaa men en sån där.. ni vet..
- Hummer!
- Jaaa! Just det! Dom är inte så billiga dom..

Var en granne som sa det när Björn och dom kom.. Björn har ju en hummer.
Vi hade rätt kul åt det =) 

Vi stod och tittade på elden rätt länge, sen gick vi en vända i stora huset och visade hur långt vi har kommit med rivningen. Sen gick vi in och åt vit kladdkaka och rabarber smulpaj. Yummi!
Vi satt och surrade och hade super mysigt och sen runt 23 tiden så drog alla utom jag iväg på en fest.
Jag var alldelens för trött och seg för att orka med nåt sånt så jag satte mig i soffan med datorn istället en stund innan jag gck och la mig.
Och DÅ satte lillen i magen igång att härja järnet! Alla försökte få igång honom hela kvällen och ville känna när han sparkade men då ville han inte alls. Han är nog lite blyg =) Haha.

Idag hade  jag tänkt fara en sväng till Luleå men upptäckte nu att det mesta har stängt! Typiskt. Får fara dit till veckan istället.
Blir ev att ta en fika i stan och titta på motorcyklar.. är ju majrundan idag men vette tusan om det blir nåt av det i det här skitvädret. Så vi får väl se vad som händer.

Nu ska jag iaf äta.

Kram

Kommentarer

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0