Uuunderbara AC!!

Åh så grymt skönt det är med AC! Har just släpat in vårat åbäke till AC från häbret och kört igång den och det känns redan mycket svalare! Den ska få gå en stund i vardagsrummet och sen ska jag rulla in den i sovrummet och ställa in den på minus grader typ =) Tänker inte ligga och svettas i natt igen! Kan lova att India njuter av den också =) Enda nackdelen för henne är att jag har stängt ytterdörren så nu kan hon inte gå in och ut som hon vill. Men det får hon överleva.. vi har ju ändå haft öppet hela dagen =)

Vi var ju ut till café rävasten idag och fikade också.. dom har så himla goda bullar där! Och allt annat dom har är  ju också jättegott. Tog med kameran och tänkte fota lite men såklart så glomde jag att jag hade med mig den.. typiskt! Efter att vi hade fikat så for jag och älsklingen och kollade på en stuga i Vändträsk men den stod så himla nära vägen så den var inte intressant. Sen åkte vi förbi Mjedsjön också och hittade ett superfint hus med sååå underbart läge med utsikt över sjön som var till salu! Klockrent verkligen.. så jag kollade på hemnet när vi kom hem för   att se vad dom ville ha för det.. och det var ju en aning mer än vad vi hade tänkt oss.. dom begärde 1,5 MIJLONER för den! Kanske lite väl dyrt för en sommarstuga tyckte vi. Speciellt när vi har ett så stort renoverings projekt här hemma. Men det ingick en hela enorm tomt till stugan/huset.. nästan 40 000m2. Så det är ju en massa skog formodligen också och då kan man ju förstå att det kostar. Hade grymt gärna köpt det iaf.

Så har vi hämtat spjälsängen också. Hade tänkt börja slipa den nu ikväll men det orkar jag nog inte.. får bli ett projekt för imorgon eller en annan dag. Skulle ju måla hyllorna vi ska ha i köket också men det har jag också skjutit upp.. sen var den färgen inte vattenlöslig så jag får egentligen inte måla med den.. men sitter jag ute och målar så borde det ju gå bra ändå! Då andas man ju inte in några ångor från färgen..

Nä.. nu blir det ryggläge i soffan ett tag.. i mitt svala och sköna vardagsrum! =)


Kommentarer
Postat av: Miiii

åh vad mysigt med fika på rävasten, de måste jag med göra i sommar :) längesen man var där! åååh vad skönt med svaaaalt :)

2010-07-14 @ 22:20:41
URL: http://miiimary.blogg.se/
Postat av: Mare

Haha va sot du ar... det lat sa roligt, en riktigt Mia grej och saga "dom borjde ju fatta vi det har laget att ni ar pa riktigt"... kram pa dig! Saknar dig!

2010-07-15 @ 01:05:11
URL: http://marli.blogg.se/

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0