Studiebesök på förlossningen typ..

Har haft som mensvärks liknande värk i magen i några dagar nu och igår hos barnmorskan så pratade vi om det och hon sa att om det inte gav sig eller blev värre skulle vi höra av oss. Natten till idag har jag vaknat några gånger av värken och den har varit värre så på morgonen ringde jag min barnmorska och hon tyckte att jag skulle prata med förlossningen. Så jag ringde dit och dom tyckte att vi skulle komma upp så dom fick kolla så det inte var på väg ut en bebis.

Tur att älsklingen aldrig for till Norge! Vi åkte upp till förlossningen och där tog dom en ctg-kurva (tror jag det heter?) och dom mätte och hade sig. Hade förvärkar bara så det var ingen fara och bebisen mår bara finfint! Dom kunde inte säga varför förvärkarna kändes så mycket men det kan ha att göra med att jag är lång och smal..
Så blir det inte värre så ska vi bara vara hemma och ta det lugnt och invänta dom riktiga värkarna =) Fast dom får gärna vänta tills iaf början av augusti!

Var iaf rätt coolt att sitta och titta på den där kurvan på dataskärmen.. den visade bebisens hjärtslag, värkarna och mina hjärtslag. Sen registrerade den visst också bebisens rörelser.

Så nu vet vi hur det funkar =) Blev som ett litet studiebesök där.

Har fått låna en superbra päls borste av en vän som jag har provat på India nu.. shit va bra den är!
Furminator heter den och jag ska absolut köpa en! Fick loss hur mycket hår som helst och India tyckte det var jätteskönt! Ska bli intressant att se om det blir mindre hår på allting inne nu efter en borstning.
Låg då typ en halv hund på gräsmattan när jag hade borstat klart henne.

Imorgon om det är fint väder ska vi åka ut ett gäng till en stuga på nån ö i kallax.. ska bli super nice så jag håller tummarna för strålande sol! Blir att sova där tills på lördag då och bara mysa på och kanske fiska och sola på en båt. Underbart!

Nu blir det lite harpan =)



Kommentarer
Postat av: Miiii

oj redan förvärkar. ja guu då kanske de blir en tidig bebis :) hihi! vi måste skynda oss att fota nån dag till veckan kanske? :) hihi! KRAM.

2010-07-08 @ 21:55:07
URL: http://miiimary.blogg.se/

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0