Namngivningskalas!

Ja så var då den här dagen avklarad och jag (vi) tycker att den blev väldigt lyckad! Våran lilla prins har officiellt fått sitt namn, Emil som tilltalsnamn och Tomas i mellannamn, Tomas fick han efter min pappa =)

När alla hade kommit så välkomnade vi allihopa och sen fick dom gå och ta sig smörgåstårta och kaffe/läsk/vin/öl.  När alla hade ätit färdigt så presenterade vi honom och berättade om hans namn och varför han fått dom och så läste jag en dikt för honom och så tände vi ett ljus för honom, sen avslutade vi "talet" med en skål. Sen gick vi ut och sköt några raketer. Sen gick vi in igen och minglade runt lite och sen öppnade vi alla paketen och sen var det fika med saffarnsbullar, massa kakor, daimrulltårta och så tårtor! Tror inte att det var någon som gick hungrig från kalaset =)
Himla skönt att min familj agerade "kökspersonal"..hihi. Dom fixade typ allt, vi behövde inte göra mycket =)
Tack så hemskt mycket för det! =)

Sen när alla hade farit så städade vi ihop och så for vi hem.

Men herre jösses va mycket presenter han har fått.. vi har så snälla släkter och vänner! Tusen tack alla som kom och förgyllde Emils (och våran) dag!!

Har ägnat senaste timmarna åt att packa upp och fota alla presenterna och ta reda på alla kort och på pengarna han fick. Pengarna åker in på hans fond konto så fort banken öppnar.
Lillmannen var himla trött nu när vi kom hem kan jag lova! Han sov jätte dålig natten till idag och så har han inte sovit så mycket under dagen heller, bara korta stunder i vagnen. Men nu ligger han däckad i sin säng =) Tvivlar dock på att han sover för natten nu utan han sover nog bara en timme eller två och sen är det nog kvällsgympa som gäller.

Haha.. hann bara skriva det där så vaknade han igen! Men nu blir det att ta det himla lugnt..


Här kommer iaf en massa bilder på presenterna som han fick idag!


   
  
  
  
  
  
  

Massor med presenter! Tusen tack allihopa!

Vette fasen om jag fick med alla presenter.. men jag får väl lägga in mer bilder sen om det är nåt jag missat =)


Sleep tight!




 

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Oj vad mycket fint!

2010-12-18 @ 21:53:25
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: Johanna B

Håller med föregående talare!



Massa fint!



Vad kul det var att få träffa Emil på ica!:D Vilket charmtroll. Och morfar såg väldigt stolt ut.:D

2010-12-18 @ 22:33:20
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har nu kört igång julklappstävlingar

& det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-12-19 @ 00:43:24
URL: http://millahoman.blogg.se/

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0