Partaj!

Håller på att fixa mig inför i kväll.. är dock inte helt hundra på vad jag ska ha på mig. Men det löser sig =)

Usch.. var just tvungen att dammsuga in en svin stor geting! Blä va ja hatar dom.. va fan ska dom in i huset att göra?! Usch usch usch!!

Min ny mascara som jag köpte i onsdags är jag jävligt nöjd förresten.. dior black out vattenfast. Grymt bra! Den är inte bara vattenfast, den är fast dusch och gnugg fast också! Har haft massa skit mascaror tidigare som ska vara vattenfasta men verkligen inte är det. En som jag provade kunde jag tom tvätta bort med vatten.. int så bra kanske =) Men den här är super! =) Kommer kunna böla hur mycket som helst på bröllopet och den kommer ändå sitta perfekt =)

Jo just ja! Måste ju berätta vad som hände igår. När Magnus stod ute och skulle grilla så kom det en stooor dobermann springandes mot ´han och India. India hade först börjat springa mot hunden men sen ångrat sig och blivit skit rädd och Magnus skyndade sig att släng in India i huset för man vet ju aldrig om dom tänker börja slåss. Och jag vill helst inte att India ska slåss med en så stor hund! (eller överhuvudtaget! )
Sen gick vi ut och försökte se om vi såg ägaren eller så men då var hunden borta igen. Så vi tänkte inte mer på det men sen när vi flera timmar senare skulle in till stan en sväng så kom den och sprang på vägen igen!
Jag lyckades locka han till mig och sätta koppel på han och så ringde jag polisen för han hande inget halsband eller nå på sig. Men dom hade bara en patrull i tjänst och den hade annat för sig så dom kunde inte hjälpa mig. Behöver väl inte säga att jag blev hyfsat förbannad och lät dom veta det! Kan ju inte bara låta hunden springa omkring.. han kunde ju ha blivit överkörd eller nå. Stod och klappade han och gav han lite godis och han var hur go som helst. Visst jag är inte det minsta hund rädd men lite olustigt kändes det ju att stå klappa och mata en helt okänd dobermann som dessutom var stor som ett hus =) Men hur söt som helst var han.. en gamling med kuperad svan och öron och öronen var helt gråa =)
Magnus höll på ringa runt till massa folk och fick tillslut fram vart hunden bodde så då lockade vi in han i bilen och for och lämnade av han hemma.
Och då när vi skulle få ut han ur bilen så hoppade han först ut men sen när han fatta att vi skulle lämna av han så skyndade han sig som fan in i bilen igen! Var tvungen att locka med godis en stund innan han ville komma ut igen. Sen när vi for så sprang han runt, runt, runt bilen och försökte stoppa oss och komma in igen. Var hur hemskt som helst och det skar som fan i hjärtat! Ville bara ta hem honom och göra han till min =)
Jo.. var rätt långt till dit han bodde också!

Nä nu måste jag börja sminka mig!

Ha en bra kväll!

Kram

Kommentarer
Postat av: Marielle

Hey darling! Du ar lite av "hundarnas skyddsangel". Det ar tur att dom har dig!!!! Puss pa nosen

2009-05-30 @ 19:46:33
URL: http://marli.blogg.se/

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0