I'm soo grå..

Jupp.. har börjat måla på lill huset idag och ja vad kan man säga.. jag är grå! Precis som den del av huset som jag har målat =) Och det var inte alldelens lätt att få bort kan jag säga.. är fortfarande lite fläckig. Kommer se kul ut på beachen imorgon när jag och brudarna ska fara och bada! Hoppas verkligen på strålande sol imorgon nu!
Så först bada och sola några timmar och sen blir det att fara till huset och fortsätta måla, det blir såå himla bra! Känns så grymt roligt när man står där och målar och så tänker jag.. alltså.. det är MITT hus jag står och målar fasaden på! Mitt och Magnus hus! =) Haha.. känns så underbart!

Måste köpa mer färg imorgon också.. grymt dyr var den tycker jag. 1650kr för 10 liter!!! Och 10 liter kommer man ju ingenstans på.. köpte 2 hinkar idag och det kommer inte ens räcka till 1 varv och vi måste måla 2 varav. Aaaahhh!!!
Förstår inte varför färg slka vara så dyrt.

Jo.. och jag måste bara säga fyyy faaan vilken skit färg falu rödfärg är!! Herregud alltså! Nu har ju visserligen den färgen suttit ett antal år på lill huset men det går att ta piasava kvasten och borsta bort färgen! Och även när det är hyfsat nymålad färg så om man råkar luta sig mot väggen så färgar den av sig och är typ omöjlig att få bort från kläderna. Nu usch å fy för falu rödfärg! Vill man nu har ett rött hus så köp då för tusan vanlig röd färg som sitter fast på väggen och inte går att borsta bort.

Nä nu ska jag snart ta och krypa ner.. så jag orkar upp och soooola imorgon! =)

Kram

Kommentarer

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0