Fortsättning på geocachning..

Haha.. har ägnat i princip hela den här dagen åt cachning! Så jäkla kul är det =) Men nu är jag trött och helt slut i kroppen, och India som har fått vara med hela dagen är också helt slutkörd! Hihi.. har ju nästan klättrat i berg idag =)

Geocachning går ut på att man ska bli medlem på www.geocachning.com och så ska man ha en gps som man kan lägga in koordinater på och så ger man sig ut och letar "skatter". Det finns ca 130st olika platser i Boden som har en cache. Det är oftast en burk av varierande storlek man ska leta och i den ligger det papper och ibland en penna och så ska man skriva upp sitt cache namn och datum då man hittade den. Roligast är ju om man är först att hitta en ny geocache! Idag lyckades jag och älsklingen bli 2:a på en!! Inte illa för att vara första dygnet tycker jag =)
Totalt har vi hittat 8st idag!

Man kan också ge sig ut och gömma en egen cache som alla andra får leta efter. Då far man ut och gömmer en och så lägger man in koordinaterna och ev ledtrådar på sidan sen. Det har vi också gjort idag.. en super klurig en.. hihi.
Himla kul är det iaf!
Och självklart får man inte säga nåt om gömställena till folk som inte är medlemmar! Man vill ju inte riskera att folk far dit och bara förstör..
Värsta hemlighetsmakeriet =)

Imorgon blir det nog bara en lugn dag skulle jag tro. India behöver vila och älsklingen jobbar.. blir väl kanske att jag far ut och letar upp nån enkel som vi redan vet ungefär vart den är. Men mest troligt blir det bara en slappar dag =) Kanske en sväng till stan eller nåt om det är fint väder..

Nu ska jag då ta och krypa ner i sängen strax..

Sov gott

Kram


Kommentarer
Postat av: Marielle

fan va coolt mia! :) Hur kom ni i kontakt med det.. undrar om det finns har... later superroligt! Fick bilderna idag fran fotografen.. sjuukt fina bilder :) Massa kort pa oss.. ska forsoka skicka ivag dom sa fort jag far tid over! Puss

2009-06-22 @ 05:13:41
URL: http://marli.blogg.se/
Postat av: Tessi

haha fan va kul=) ska säga till johan att vi måste skaffa gps=)

2009-06-22 @ 10:20:10
URL: http://tjassie.blogg.se/

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0