Så arg!

Har just sett svt:s uppdrag granskning om julie rescue (föreningen jag tog India ifrån) Jag är svin besviken på hur dom vinklade allt så det verkade dåligt och som att alla hundar var misskötta! Även om allt inte är perfekt så gör hon ju faktiskt väldigt mycket bra för hundarna. I spanien finns ju inga riktiga lagar om hur du får/inte får behandla djur. Många hundar far fruktansvärt illa där (och i många andra länder). Att dom sen bara tog upp vad som kommer in på kontot men inte ett ord om hur mycket det kostar att ta hand om så många hundar! Bara i mat kostar hundarna runt 50 000kr i månaden! Sen är det ju en massa mer som tillkommer också.
Blir bara så ledsen för det är ju hundarna som drabbas värst av allt de här..

Och sen när veterinären eller reportern eller vem det nu var kallade blandraser för "skräphundar" då blev jag riktigt arg och ledsen.
Precis när han sagt det så tittade India upp på mig med lessna ögon som hon hade hört va han sa.. men då kramade jag henne och sa att hon inte alls var nån skräphund utan världens finaste hund så la hon sig ner i mitt knä igen =) Så söt =)

Nä nu ska jag sova!

Kram

Kommentarer

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0