Ansökan om inträde i USA

Har suttit och kollat upp det där lite grann.. det funkar som nån säkerhet när man ska på semester eller liknande och ska stanna max 90 dagar. Istället för visum. Nåt nytt dom har kommit på som började gälla 12:e januari i år. Och även om man får ansökan godkännd så är det ingen garanti för att man får komma in i landet. men jag tror inte att det ska vara några problem, det var mest frågor om man var brottsling eller hade konstiga sjukdomar och vart man kommer ifrån å sånt. Å vi är ju inga talibaner =)

Det här är iaf sidan där ansökan finns: https://esta.cbp.dhs.gov/ Man behöver ha sina pass uppgifter när man fyller i det så jag måste leta fram mitt pass nu och så måste vi fixa Magnus pass.
Men jag tycker det verkar väldigt gormigt för en semester.. dom verkar vara lite lätt paranoida =) Bara hoppas man blir godkänd och får komma in nu när resan å allt är betald.

Och imorgon ska vi tapetsera... Äntligen!!

Nu ska jag gå och sussa!

Kram

Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej gumman! Va duktig du ar som hittade testet :) Jag tror inte det ar svart att gora det, min lillebror och pappa gjorde det och fick godkant direkt :) Och Anton tror jag ocksa inte hade nagra problem! Eftersom ni bara ska vara en vecka i Milwaukee sa kommer det inte vara nagra problem for er att komma in i landet... det ar nar man ar typ 3 manader som dom staller en massa fragor.. Puss darling

2009-01-28 @ 14:19:27
URL: http://marli.blogg.se/

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0