Ta tag i livet.

Känner att jag måste ta tag i mig själv ordentligt, även fast jag är sjukskriven så kan jag ju inte bara ligga och stirra i taket hela dagarna. Det mår jag ju garanterat inte bättre av, visst jag får ont när jag rör mig för mycket men liite måste jag väl kunna göra på dagarna! Igår var vi och inhandlade grejer till badrummet i lill huset, typ allt sånt där våtskikts grejs som ska sitta under kaklet och golvet. Jag råkade köpa ett par stövlar också.. min älskling blev inte glad! =)
När vi kom hem igen var jag helt död och hade massor ont i magen så vi åt middag och sen låg jag på soffan några timmar och knaprade tabletter medans älsklingen får iväg till huset och fixade och donade.
Får dåligt samvete att han får göra allt jobb! Jag vill ju hjälpa till och göra saker men just nu går det ju inte så bra.

Idag ska jag iaf försöka städa ihop sakerna som är kvar i lill huset så vi kan måla imorgon! Om jag tar det långsamt och med vilopauser så borde det nog gå. Får jag mer ont så kan jag ju alltid gå och lägga mig igen. Men det börjar ju bli dags att få saker och ting färdigt!
Vi ska ju hyra en färgspruta till att måla invändigt med i lill huset och det ska bli skit kul att prova den! Går säkert 100 gånger fortare och lättare att måla med en sån.

Måste försöka ta mig ur mitt negativa tänkande nu.. men det är inte så lätt. Blir ju lätt att man mår dåligt psykiskt också när man har konstant ont. Men idag känns som en bättre dag och då ska jag verkligen försöka ta vara på den och göra mig frisk!
Och gör det för ont när jag börjar röra mig så får jag väl a en pass out tablett och gå och slockna helt enkelt.
Kan jag ju inte direkt göra på jobbet! =) Och där får jag ont nästan direkt, tror det beror på att man rör sig ganska mycket i sidled och har andra dåliga arbetsställningar.

Nu ska jag äta lite lunch, ta några tabletter och sen ringa ett samtal. Är ju en fin dag så funkar det inte att röra på sig så får jag väl ta en stol och sätta mig i solen under en filt annars.

Kram

Kommentarer
Postat av: Miiii

förstår att de måste kännas jobbigt, och när ni grejar med huset o så, men såklart du ska vila då du har ont! Magnus får jobba på så länge juh :) åh jag köpte också ett par stövlar idag! wiiii... kraam!

2009-08-25 @ 13:58:01
URL: http://miiimary.blogg.se/
Postat av: Cissi

Du är en kämpe! Krya på dig!



Kraaam!

2009-08-25 @ 18:36:37
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: sannie

Ha en fin kväll :)

2009-08-25 @ 20:19:37
URL: http://sannieschutt.blogg.se/

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0