2år tillsammans!

Idag firar jag och India 2 år tillsammans =) Ikväll runt kl 23 är det exakt 2 år sen jag hämtade henne i Göteborg. Då var hon en trasig och väldigt rädd och orolig hund. Idag är hon hel och lycklig och bara orolig lite ibland. När det kommer människor hon inte känner. Då vill hon vara lite extra när mig.. bara för säkerhets skull.  Men efter en stund brukar hon komma på att om inte är så farliga och gå fram och nosa.
Lite konstig att hon aldrig har varit det minsta rädd eller så för mig. Från första stund har hon tytt sig till mig. Våran första natt tillsammans på en soffa i götet låg hon vid mina fötter och lämnade inte min sida för en sekund. När vi väl var hemme igen så låg hon varje natt på min arm med sitt lilla huvud på min axel och tryckte nosen mot min hals. Grymt mysigt men samtidigt lite jobbigt eftersom att jag inte kan sova på rygg =) Om jag vände mig på sidan när hon hade somnat så vaknade hon direkt och skrek som en stucken gris och klängde sig fast på mig igen. Men efter några månader så räckte det att hon bara låg så hon hade en tass eller sin rygg mot mig så att hon verkligen kände att jag var där.
Nu sover hon på sin bädd på golvet nedanför sängen och hon har förstått att världen inte går under om vi inte är i samma rum hela tiden.

Världens underbaraste lilla hund är hon iaf! Har varit många gånger då jag bara har brutit ihop och gråtit för allt hemskt som  har hänt henne och när nånting alldelens vanlig har skrämt henne. Som att gå ut på promenad och se kopplet. Men trots att det i perioder har varit jobbigt så ångrar jag inte en enda sekund att jag bestämde mig för att ta hem henne!
Älskar henne helt otroligt mycket och hon ger mig så mycket varje dag!



Här har hon precis landat och vi träffas för första gången.



I Spanien på hundhemmet. Undernärd och skygg.



Idag. Lycklig, busig och nyfiken till tusen =)



Bus ryck =)  Älskade ängel


-----------------------------------------------------------------------------
Så till en helt annan grej!
Mina föräldrars ena bil blev stulen natten till idag.
En röd golf memphis -88 med reg nr: NUT 243
Ser ni den eller hör nåt så blir jag jätte glad om ni hör av er!
--------------------------------------------------------------------------------------------

Nä nu ska jag mysa med min hund och min älskling en stund innan jag måste sova!

God natt sötisar!
Kram

Kommentarer
Postat av: Marre

grattis!! :) India ar sa fiin! Glad for att du fann henne. Sa himla starkt gjort och bra gjort. Funderade pa en grej.. fick du se bilder pa henne innan och valja och vraka eller fick du ta det som var nast pa tur? KRAM!

2009-04-26 @ 23:34:34
URL: http://marli.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jag får gratta till 2-årandet! :)

2009-04-27 @ 06:38:39
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0