Sjukling

Fy fan vilken hemsk dag det har varit! Hoppas verkligen att det värsta är över nu!!
Lillmannen har varit helt hysterisk och otröstlig i flera timmar i sträck. Han var jätte jätte trött men trots alvedon och allt jag kunde komma på så mådde han för dåligt för att kunna sova. Tillslut brast det och jag ringde mamma och grät henne i örat och bad om skjuts till vårdcentralen. Ringde och pratade med akuten för att höra vad dom hade att säga (har noll förtroende för vårdcentralen) och jag fick prata med en jättebra läkare där som sa precis vad jag skulle be dom på vårdcentralen kolla efter och vad dom skulle göra, han tyckte att vi skulle åka till vårdcentralen först eftersom att det är närmare dit och skulle vi behöva åka vidare så går det fortare att få komma till en läkare på sjukhuset om man har varit på vårdcentralen först.

Dom tog iaf några prover på lill älsklingen och lyssnade på magen och lungorna, och så klämde och kände dom lite på han och tittade i öronen och halsen. Hade faktiskt en riktigt trevlig läkare där och han kom fram till att det inte var nånting farligt utan mest troligt nån släng av nåt förkylnings virus eller begynnande magsjuka. Lill älsklingen var lite irriterad i ena örat så det kan ju ha varit det som gjorde att han var så hysterisk. Och jag har ju haft mycket problem med mina öron när jag var liten så det vore ju inte direkt konstigt om plutten också får problem. Men jag hoppas verkligen att han slipper det för det är vidrigt!!

Så roligt har vi haft det idag.

Så nu håller jag tummar och tår för att han mår bra när han vaknar, gav honom lite alvedon och en flaska mat när vi kom hem och då somnade han. Han var helt utmattad lilla stackaren, hoppas att han sover nån timme nu så han är någorlunda utvilad. Mellan kl 10- 17 har han bara sovit ca 15 minuter =(



Kommentarer
Postat av: Miii

men huvva lät inte alls nå kul! tusan va jobbigt för dig och Emil såklart. hoppas det går över snart. Jobbigt om han får problem med öronen, hade också massa sånt när jag var liten, är ju verkligen inge kul! krya på er. massa kramar!!

2011-02-22 @ 19:29:37
URL: http://miiimary.blogg.se/
Postat av: Cissi

Men huvva....inte kul när dom små liven har ont...

Hoppas verkligen inte han får öron-problem, det har jag också haft, fy fan alltså...

Krya på er!

Och hoppas ni får sova i natt och må bra!



Kraaaaaam!

2011-02-22 @ 19:55:16
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Tess

Men huvva! Stackars lillvännen. å DIG. Usch vad hemskt att inte veta:( Hoppas han mår bättre snart!

2011-02-22 @ 22:53:42
URL: http://tjassie.blogg.se/
Postat av: Lina

oj det lät inte kul :/ hoppas han mår bättre snart!

2011-02-23 @ 17:16:35

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0