Sjuk lillskrutt

Har varit till vårdcentralen med lillskrutten, han har ju hostat lite och rosslat så det kändes bäst att åka dit, hes som tusan är han också. Läkaren lyssnade på hans lungor och hjärta och som vanligt när man är hos läkaren eller bvc så är han huuur lugn och snäll som helst, han sov sig igenom hela läkar undersökningen idag.. trots kalla stetoskop =)
Vi fick iaf bricanyl utskrivet så hans luftrör slipper bli så ansträngda med hosta och rossel.
Och just nu nr jag för en gångs skulle inte har blivit sjuk (än iaf) så hade det tydligen varit bättre om jag hade varit det för då hade min kropp producerat antikroppar mot förkylningen som då hade gått över till lillskrutt med bröstmjölken och han hade blivit frisk fortare eller helt sluppit bli sjuk. Typiskt.
Så nu hoppas vi på att han blir frisk fort, är han inte bättre om nån dag så blir det att åka till sunderbyn med honom. Men jag tror nog han blir frisk snart.

Så nu blir det att mysa och krya på oss inne några dagar.. skönt att älsklingen inte behöver jobba förens på fredag så man är två om att sköta om lillskrutt nu.

Ikväll hade vi tänkt se mio min mio om vi lyckas få "film datorn" att funka, den här datorn går inte att koppla till tv:n men älsklingen försöker fixa den andra nu så..

Well.. hoppas ni mår bra!

Sleep tight




Kommentarer

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0