Andningslarm.

Jag har bestämt mig för att skaffa ett andningslarm till lillskrutten. Det har liksom satt sig på hjärnan att nånting kan hända. Finns så sjukt mycket som man oroar sig för till och från så kan man då få hjälp att oroa sig mindre för en sak så är det lätt värt det! =) Då kanske jag kan sova lite lugnare också..

Meeen det finns ju en uppsjö av olika larm att välja på men det finns 2 olika som jag har fastnat för. Dels för att dom möjliggör att han kan fortsätta sova med oss och så verkar båda bra och smidiga.
Det ena heter Rsepisense Ditto, ett litet larm som kan fäster i blöjkanten. Det vibrerar om bebisen inte andas på 15 sekunder och om bebisen inte reagerar på det så tjuter det 5 sekunder senare.
Det andra larmet heter Babysense Co-Zee och är som en liten korg som bebisen sover i som man kan ha i sin egen säng eller i bebisens säng. Det tjuter också efter 20 sekunder om bebisen inte rör sig eller andas. En bra grej med det här larmet är ju att man inte behöver oroa sig för att man råkar lägga sig på bebisen eller så.

Åhh... svår beslutsångest!! =) Ska beställa larmet imorgon så jag måste bestämma mig tills dess.

Sen är det bara hoppas att det är "bortkastade" pengar och att det aldrig behövs men det känns ju lite tryggare iaf!

Sleep tight!

 

Kommentarer
Postat av: laila

Den har varit bra :)utom att mitt lilla hjärta har tagit spruta =/ han blev såå leden :S



Hur har din dag varit ?=)

2010-11-15 @ 22:49:05
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Laila

Sov gott=)

2010-11-15 @ 23:40:52
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Johanna B

Inte direkt "bortkastade pengar" om du kommer kunna sova lugnare. Låter som en rätt cool pryl. KOlla runt på recenssioner så kanske du får lättare att bestämma dig.:)

2010-11-16 @ 16:17:30
Postat av: Miii

jag förstår att du oroar dig, kommer jag garanterat göra också haha :) hoppas dem funkar bra sen, du får ge en recension av den sen hehe :P funkar dem där lullabub fortfarande bra eller?? kramar

2010-11-16 @ 17:07:18
URL: http://miiimary.blogg.se/

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0