Tisdag

Åh va skönt att mitt jobb pass för idag är över, och nu är jag ledig onsdag och torsdag också =) Himla skönt!
Ska försöka styra upp lite bröllops pyssel med Sara och på torsdag kväll ska  jag på yoga med Tessi är det tänkt. Ska bli himla intressant att se hur det går.. är ju inte direkt smidig om man säger så..

Läste Marres blogg att det är massa gorm därborta och jag fattar verkligen inte hur folk tänker? Va är det för fel på dom, seriöst?
Himla glad att vi aldrig behöver ha sånt där onödigt tjafs.

Funderade på att gå en promenad nu men så hamnde jag i soffan och blev slö pch hungrig så vi får väl se hur det blir med den saken =)

Jo, måste ju bara få säga hur irriterad jag blev när jag läste aftonbladet på internet imorse. Då var det en artikeln med rubriken: 9-årig flicka dog efter tandläkar besöket.
Åh fan tänker man ju då och börjar läsa.. men då visar det sig ju att det är en invandrar flicka som har varit till tandläkaren upprepade gånger för att hon hade nån enorm varböld eller vad det var i käften, men väl där så har hon vägrat öppna munnen och tandläkaren kan ju då alltså inte undersöka ordentligt. Så då hade dom tagit beslutet att skriva ut antibiotika och avvakta ett par månader så flickan kan hinna lära sig svenska så dom kan prata bättre med henne. Ja det låter ju bra tycker jag iaf, nu när hon vägrar öppna truten.
Men då hann hon ju få blodförgiftning pga av bölden och dog på sjukhuset. Men inte faaan är väl det tandläkarens fel?? Så låter det då i artikeln. Dom försökte ju hjälpa henne men hon vägrade gapa så vad ska dom göra? Då får väl föräldrarna eller nån annan som kan prata med henne förklara att hon måste göra det så dom kan hjälpa henne.
Åh va jag störde mig på det där..



Tror jag ska värma mig lite mat nu iaf innan jag svälter ihjäl.. sen är det dags att klura ut vad vi ska äta till middag. Man skulle ha en egen kock som lagade alla mål mat åt en och fixade med handlig och allt sånt =)
Men värsta gourmè menyn varje dag.. hade inte varit helt fel!

Kram

Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej mysgumman! Ah vad jag saknar dig och alla "normala" kompisar! Haha.. det ar sjukt frustrerande med det har tjafset. Det finns inte en tanke pa att nagon av er skulle bli sur eller pissed om jag bad om 70 kronor.. jag kommer sta for all alkohol+dryck, mat, spel, vinster, dekorationer, tallrikar och allt sant... fattar inte heller. Men jag sakner dig! :) puss huvva va hemskt det dar va du skrev om den dar stackars flickan.. :( Det ar trist att det ska behova ga sa langt for att nagon gjorde ett misstag!

2010-02-10 @ 03:23:29
URL: http://marli.blogg.se/

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0