Separationsångest

Kan lillmannen ha separationsångest? Han är ju bara 14 veckor..

Han sover mer än gärna på mig och verkar då lugn och trygg men när han sover själv så kan han skriika rakt ut utan att vara riktigt vaken och så fort jag lägger en hand på honom så bllir han lugn! Det verkar inte vara magknip eller nåt sånt då..
Senaste nätterna så somnar han som vanligt i famnen när jag sitter i soffan och när jag sen gå och lägger mig med honom så blir han hysterisk och när jag sätter mig i sängen med honom mot min mage så lugnar han sig fort och somnar om. Mat vill han inte ha då heller. Sen när jag lägger ner honom igen så blir han tokig igen.
Natten till idag sov han på mig i nån timme innan jag lyckades lägga ner honom..

Och han sover nära mig i våran säng, vi har hudkontakt i princip hela natten. Vi har inte ändrat på nånting, vi har alltid gjort såhär. Han får mat när han vill också.

Jag kan ju inte sitta och sova på nätterna.

Kan ju tillägga att han oftast inte sover så mycket på dagarna och när han gör det så händer det också att han blir ledsen och bara skriker rakt ut men blir lugn när jag tar i honom.

Så alla föräldrar där ute.. hjälp mig! Lämna gärna tips =)
Kan det vara separationsångest?





Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag minns att Neo hade en sån liten period..men det gick över på tre dagar tror jag...Men man vet aldrig med dessa små liven...



Neo är inne i en sån period nu..lite jobbigt...

2010-12-11 @ 12:59:55
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Kicki

När mina barn kommit till det stadiet (vilket jag tror alla små liv gör!) så har jag introducerat snuutefilten.. Maya gosade bara med den men Elias ville ha den öööver ansiktet! Gick bra det med =) Luktade mamma och en trygghet... kanske funkar för lilleman!?

2010-12-11 @ 14:29:53
Postat av: Johanna B

Är nog samma sak som med India och dina skor.:)

2010-12-11 @ 22:22:03

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0