Jävla aprilväder!

Var superfint väder imorse när vi vaknade så vi tig oss upp och käkade frulle och sen gick vi ut på prommis. Himla skönt bortsett från att det blåste ganska kallt! Jag kände redan när jag vaknade attjag hade massa energi och kände mig super pigg så efter promenaden så bytte vi om till jobbar kläder och gick upp på vinden och rotade runt i bråten och fick ihop ännu lite mer majbrasa material =)
India var jätte nyfiken så jag lyfte upp henne i famnen och släpade upp henne för stegen till vinden.. och jääklar va det var spännande där uppe. Hon nosade och kollade på precis allting. Sötnosen. Sen när jag skulle ner med henne så satte älsklingen stopp, han tyckte att men va fan du är ju gravid då ska du inte hålla på att klättra på stegar med en 20-kilos hund i famnen. Så då fick han klättra ner med henne istället, jag satt kvar på kanten uppe och höll på skratta ihjäl mig för India såg så jävla rolig ut för hon tyckte det var svin läskigt att bli nerburen så hon spretade med alla benen och höll fast med klorna i kanten =) Hahaha!

Jag tog även tillfället i akt och rev ner masoniten på ena väggen i nuvarande vardagsrummet, alltså shit hur dom hade tapetserat och lappat kors och tvärs där under! Fick en mindre trevligt "överraskning" när jag hade fått bort masoniten och timringen kom fram. Det har varit hyfsat fuktigt där förut. Mögel och själv timringen var torr som fnöske och gick att peta sönder med fingrarna!! Spelar ju iof ingen roll efter som att den väggen ändå ska bort och allt men ändå.. usch! Såg ut att vara svart mögel så det blir att ha gasmask när man ska vara där och pilla.
Kul att få göra nånting och bränna lite energi =)

Nu är det ju skitväder ute med snö och allt så då bestämde jag mig för att gå in och bada India och ta tag i lite städning innan det är dags att börja med maten. Älsklingen är kvar ute i stora huset och sliter lite mer men jag blev ju som påminnd om att jag faktiskt är gravid och inte kanske kan köra på som förut.. hallå, måste man dra ner på tempot pch inte slita och slänga runt lika mycket som förut bara för att man är gravid?! Haha.
Nej men jag känner ju faktiskt att jag inte riktigt orkar med allt heller så då är det lika bra att ta det lite lugnare och vila lite mellan rycken =)

Ska grilla till middag idag. Karré med kroketter, svampsås, majskolvar och crispsallad! Sååå sinnessjukt gott!! Har längtat efter det sen jag vaknade i morse. Älsklingen tycker att jag är lite märklig som kan gå och verkigen längta efter en viss mat hur länge som helst.. men jag äälskar ju verkligen mat! =)

Nä.. nu ska jag ta tag i städningen!

Kram


Kommentarer
Postat av: Lina

oj det var ju tur att väggen ändå skulle bort då, läskigt med mögel!



man brukar ju känna när det är dags att vila magen, annars tror jag det är bra att man är aktiv.

2010-04-17 @ 15:52:36
Postat av: Marielle

SERIOST! Du bloggar alltid om SKITGOD mat som jag saknar apmycket! Fy skams! :P

2010-04-17 @ 16:27:43
URL: http://marli,blogg.se
Postat av: Miii

hehe jooo gott med grillat! :)



synd att ni hitta mögel,men som sagt, skönt att det ändå ska bort så! :) så ni får fräscht! massa kramar!

2010-04-17 @ 22:03:17
URL: http://miiimary.blogg.se/

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0