Fredag!

Ja.. så var det fredag idag. Fast jag ville bara vända mig om och fortsätta sova när jag vaknade och såg att det snöade ute! Väldigt otrevlig syn.
Men jag jobbar ju idag så det var bara att släpa röven ur sängen ändå.

Tänkte ta och slänga in en toning i håret innan jobbet, känner att det verkligen behöver fräschas till!

Hörde just på nyhetsmorgon att dom misstänker att folsyra kan vara cancer framkallande. Dom hade gjort nån undersökning på multivitaminer och åt man såna med folsyra i så ökade risken för bröstcancer med 19%! Tyckte det lät mycket. Och så rekomenderar livsmedelsverket att gravida ska äta folsyra men nåt medicinsktråd av nåt slag ville förbjuda folsyra i mat och sånt. Hmm.. tur att jag inte har ätit folsyra iaf.
Det är bara nu som jag har börjat äta järntabletter i förebyggande syfte. Hade bra blodvärde i onsdags när barnmorskan kollade men hon tyckte att det var lika bra att börja nu ändå.
Bara hoppas magen pallar med det då men jag brukar ju klara av allt sånt. =)

Nä.. toning var det ja!

Ha en bra dag allihopa!

Kram

Kommentarer
Postat av: Tessi

gud vad du är flitig och skriver ofta, det gillas skarpt=) får lite dåligt samvete men jag har verkligen ingen skrivarglöd nu

2010-04-09 @ 10:56:36
URL: http://tjassie.blogg.se/
Postat av: Miii

jo jag såg det där också på nyheterna.. usch mysko ändå! vissa rekomenderar det till gravida men det kan ändå öka för bröstcancer, humm?! får se om de kommer fram till nått, om det är bra att äta dem eller inte :) jaha du åt dem aldrig du,okej! hoppas det går bra på jobbet. kramar.

2010-04-09 @ 16:17:34
URL: http://miiimary.blogg.se/

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0