My spanish love

Min fina spanska lilla ögonsten! Det verkar då som att tassen är bra igen. Ska dock raka den och se efter så att det verkligen ser bra ut! Började raka den nyss och kom en bit men hon tyckte inte alls om det och blev lite orolig så jag väntar med resten tills Magnus kommer hem och kan kramas med henne medan jag rakar. Då går det nog bättre.
Vill vara helt säker på att det ser fint ut innan jag avbokar veterinär tiden imorgon, ska sitta i ett såpbad igen ikväll och tänkte göra det några dagar till mest för säkerhets skull.

Pratade med en vän idag om hur mycket man faktiskt älskar sin hund. Man vänder sig avig och utochin bara för att försäkra sig om att dom mår bra och är lyckliga, visar dom minsta tecken på att må dåligt eller ha lite ont nånstans så kan man inte tänka på något annat än vad det kan vara och hur snabbt man kan få tag i en veterinär om det skulle behövas.
Och gör man inte sitt yttersta en dag eller kanske har en dag då man är en "tråkig" matte så har man dåligt samvete.
Men egentligen så räcker det med snälla ord och lite mys, och självklart mat och vatten för att dom ändå ska vara lyckliga och glada.
Att man går ut i skogen eller leker en hela dag med dom är som bara en bonus i deras värld.
Iaf om jag ska gå efter dom hundar jag har haft.

Fast visst är det viktigt med aktivering och att dom får tänka till lite ibland också.

              

              

    

 

Min lilla älskling.

 

Nu har husse kommit hem så nu ska vi raka färdigt lilla tassen =)

 

Kram


Kommentarer
Postat av: Marielle

India ar sa goooo :) Varldens finaste lilla vovve! :) Jag kommer ihag nar min kanin blev sjuk, en kompis hade matat honom alldeles for manga peppakakor och han fick ont i magen och jag trodde han skulle do.... da madde man inge bra... sa det ar valdigt sant det du sager. Och man marker direkt nar nagonting ar fel! PUSS GUMMAN

2009-10-26 @ 23:19:41
URL: http://marli.blogg.se/

Lämna en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0